چگونه به تمام اهداف خود برسید؟

آیا خودتان را برای رسیدن به اهدافتان مانند آماده شدن برای یک مسابقه المپیک تمرین می دهید؟ گذشته از استخدام مربیان برتر و هزاران ساعت تکرار، ممکن است قبلا از یک تکنیک تمرینی المپیک استفاده کرده باشید. این تجسم نامیده می‌شود و نوعی آموزش ذهنی است که در بین افرادی که بیشترین موفقیت را کسب می‌کنند، رایج است.

 

مایکل فلپس و کیتی لدکی، شناگران رکورددار، هر دو همراه با ۷۰ تا ۹۰ درصد از ورزشکاران المپیک، برای رویدادهای بزرگ با تجسم آماده می شوند. فلپس در المپیک 2008 رکورد جهانی را شکست و مدال طلای 200 متر پروانه را در نتیجه تمرین تجسم خود به دست آورد. در آن مسابقه، عینک او شکست و دید او را در 75 متر آخر تار کرد – اما از آنجایی که او قبلاً این سناریو را در ذهن خود بازی کرده بود، به هر حال آماده اجرای بازی بود. مربی او، باب بومن، گفت:

او بهترین کسی است که تا به حال دیده ام و شاید از نظر تجسم بهترین باشد. او آن را خواهد دید، دقیقا مسابقه کامل. و او آن را می بیند که انگار در سکوها نشسته است، و آن را مثل اینکه در آب است می بیند. و سپس او سناریوهایی را پشت سر خواهد گذاشت – اگر همه چیز خوب پیش نرود چه؟ بنابراین او همه اینها را در پایگاه داده خود دارد، به طوری که وقتی در مسابقه شنا می کند، سیستم عصبی خود را برای انجام یکی از آن ها برنامه ریزی کرده است.

به طور مشابه، کتی لدکی در مورد آمادگی خود برای مسابقه گفت:

من اهدافم را دارم و چیزهایی را تجسم می‌کنم که به من کمک می‌کنند به آن اهداف برسم… می‌دانم سکته مغزی من باید در بخش‌های مختلف مسابقه چه حسی داشته باشد، و می‌توانم آن را در ذهنم به تصویر بکشم.

ستارگان تجاری مانند اپرا وینفری و سارا بلیکلی موفقیت خود را تا حدی به خاطر تجسم بخشیدن به جایی که می‌خواستند برسند، نسبت داده‌اند. داستان معروف اپرا از رسیدن سریع به شهرت از طریق بازی او در رنگ ارغوانی مانند یک افسانه به نظر می رسد، اما او ادعا می کند که همه اینها به خاطر تجسم بوده است.

این تکنیک سرگرم کننده، رایگان است و می تواند در هر مکانی انجام شود. برای رسیدن به اهداف خود با کمک تجسم، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

  1. چه اهدافی را تجسم خواهید کرد؟

ابتدا در مورد اهداف و نتایجی که می خواهید در زندگی خود تجربه کنید تصمیم بگیرید. آنها چه شکلی هستند؟ آیا وقتی این موفقیت خاص را تصور می کنید احساسی ایجاد می شود؟ به خاطر داشته باشید که هنگام تجسم موفقیت لازم نیست خیلی خاص باشید. اگرچه ورزشکاران ممکن است زمان بسیار خاصی داشته باشند که دوست دارند ضرب کنند یا سرعتی را که دوست دارند حفظ کنند، کار برای رسیدن به یک هدف در زندگی متغیرتر از مسابقه است. شما می توانید اهدافی مانند مخاطبان بیشتر، نمودار سود فزاینده، یا یک مقصد سرگرم کننده را بدون توجه به جزئیات بیش از حد تصور کنید.

  1. چه تصاویری شما را یاد آن اهداف می اندازد؟

تصاویری را بیابید که هر یک از اهداف شما را نشان می دهند، به خصوص تصاویری که به شما احساس خوش بینی یا هیجان می دهد. چه آنها را به صورت فیزیکی چاپ و روی یک تابلوی پوستر بچسبانید یا یک تابلوی دید مجازی ایجاد کنید، آنها را در مکانی قرار دهید که اغلب آنها را ببینید.

  1. چگونه به طور منظم تجسم خواهید کرد؟

چه یک بار در روز چشمان خود را ببندید و موفقیت خود را تصور کنید، یا به تصاویری نگاه کنید تا الهام بخش شما باشند، مهم است که تجسم را به طور مداوم تمرین کنید تا اثرات آن را ببینید. بسته به گردش کار خود، می توانید یک برگه مرورگر جدید را تا 60 بار در روز ببینید. این تعداد زیادی نماهای تابلوی ویژن برای ایجاد تفاوت است!

  1. چگونه پیگیری خواهید کرد؟

تابلوهای بینایی و تجسم ابزارهای مفید و اثبات شده ای هستند که به شما در انجام کار کمک می کنند. اما جای کار سخت را نمی گیرند. از تجسم خود برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به اقدام استفاده کنید، و خواهید دید که رویاهای خود به واقعیت می پیوندند.