تبعیض: چیست و چگونه می توان با آن کنار آمد

تبعیض

برای بسیاری از مردم، تبعیض یک واقعیت روزمره است. تبعیض رفتار ناعادلانه یا تعصب آمیز با افراد و گروه ها بر اساس ویژگی هایی مانند نژاد، جنسیت، سن یا گرایش جنسی است.

تبعیض چیست؟

تبعیض رفتار ناعادلانه یا تعصب آمیز با افراد و گروه ها بر اساس ویژگی هایی مانند نژاد، جنسیت، سن یا گرایش جنسی است. این پاسخ ساده است. اما توضیح اینکه چرا این اتفاق می افتد پیچیده تر است.

مغز انسان به طور طبیعی اشیا را در دسته بندی هایی قرار می دهد تا دنیا را معنا کند. به عنوان مثال، کودکان بسیار کوچک به سرعت تفاوت بین پسران و دختران را یاد می گیرند. اما ارزش‌هایی که ما برای مقوله‌های مختلف قائل می‌شویم، از والدین، همسالانمان، و مشاهداتی که در مورد نحوه عملکرد جهان انجام می‌دهیم، آموخته می‌شوند. اغلب، تبعیض ناشی از ترس و سوء تفاهم است.

 

استرس و سلامتی

تبعیض یک موضوع بهداشت عمومی است. تحقیقات نشان داده است که تجربه تبعیض – زمانی که چنین تلقی شود – می تواند منجر به مجموعه ای از تغییرات عاطفی، فیزیکی و رفتاری مرتبط با استرس شود. استرس واکنش‌های احساسی منفی مانند پریشانی، غم و عصبانیت را برمی‌انگیزد و اغلب می‌تواند منجر به افزایش رفتارهایی شود که به سلامتی آسیب می‌رسانند، مانند مصرف الکل، تنباکو و سایر مواد، و کاهش فعالیت‌های سالم مانند خواب و فعالیت بدنی.

تبعیض می تواند آسیب زا باشد حتی اگر هدف اعمال آشکار سوگیری قرار نگرفته باشید. صرف نظر از تجربیات شخصی شما، صرف عضویت در گروهی که اغلب مورد تبعیض قرار می گیرد، مانند اقلیت های نژادی یا افرادی که خود را لزبین، همجنس گرا، دوجنس گرا یا ترنس می دانند، می تواند استرس زا باشد.

پیش بینی تبعیض استرس مزمن خود را ایجاد می کند. افراد حتی ممکن است از موقعیت هایی که انتظار دارند با آنها بد رفتار شود، اجتناب کنند، و احتمالاً فرصت های تحصیلی و شغلی را از دست می دهند.

 

تبعیض بزرگ و کوچک

قوانینی برای محافظت از مردم در برابر تبعیض در مسکن و اشتغال وضع شده است.

قانون مسکن عادلانه تبعیض در فروش، اجاره، و تامین مالی خانه ها را بر اساس نژاد، رنگ، منشاء ملی، مذهب، جنسیت، وضعیت خانوادگی و معلولیت ممنوع می کند.

قانون حقوق مدنی، قانون تبعیض سنی در استخدام، و قانون آمریکایی های دارای معلولیت، تبعیض در استخدام را بر اساس نژاد، رنگ، جنسیت، منشاء قومی، سن و معلولیت ممنوع می کند.

متأسفانه هنوز تبعیض وجود دارد.

با این حال، کارشناسان می‌گویند که نمونه‌های کوچک‌تر و کمتر آشکار از تبعیض روزمره – دریافت خدمات ضعیف‌تر در فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها، برخورد با ادب و احترام کمتر، یا کمتر باهوش بودن یا کمتر قابل اعتماد بودن – ممکن است نسبت به تبعیض بزرگ رایج‌تر باشد. . چنین تبعیض‌های روزمره اغلب به شکل «تجاوزات خرد» مانند غرغر کردن، کوچک‌نمایی‌ها و اظهارنظرهای نادرست است که نشان می‌دهد فرد به او تعلق ندارد یا تجارب او را باطل می‌کند.

اگرچه ریزپرخاشگری ها اغلب ظریف هستند، اما می توانند به همان اندازه برای سلامتی و رفاه مضر باشند که اپیزودهای آشکار تر سوگیری عمده. افرادی که در معرض تبعیض روزمره قرار می گیرند، اغلب احساس می کنند که در حالت هوشیاری دائمی هستند و به دنبال این هستند که هدف تبعیض قرار بگیرند. این افزایش هوشیاری دستور العملی برای استرس مزمن است.

مقابله با تبعیض

یافتن راه‌های سالم برای مقابله با تبعیض برای سلامت جسمانی و سلامت روانی شما مهم است.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید. تمرکز بر ارزش های اصلی، باورها و نقاط قوت درک شده می تواند افراد را برای موفقیت ترغیب کند و حتی ممکن است اثرات منفی سوگیری را خنثی کند. غلبه بر سختی ها همچنین می تواند مردم را انعطاف پذیرتر کند و بهتر بتواند با چالش های آینده روبرو شود.

به دنبال سیستم های پشتیبانی باشید. یکی از مشکلات تبعیض این است که افراد می توانند باورهای منفی دیگران را درونی کنند، حتی اگر آنها نادرست باشند. ممکن است شروع کنید به این باور که به اندازه کافی خوب نیستید. اما خانواده و دوستان می توانند ارزش شما را به شما یادآوری کنند و به شما کمک کنند تا این باورهای معیوب را اصلاح کنید.

خانواده و دوستان همچنین می‌توانند به مقابله با آسیب‌هایی که تجاوزات خرد و سایر نمونه‌های تبعیض روزانه می‌توانند داشته باشند، کمک کنند. در دنیایی که به طور مرتب تجربیات و احساسات شما را بی اعتبار می کند، اعضای شبکه پشتیبانی شما می توانند به شما اطمینان دهند که این تجربه های تبعیض را تصور نمی کنید. با این حال، گاهی اوقات صحبت در مورد تبعیض دردناک است. این می تواند مفید باشد که از دوستان و خانواده بپرسید که چگونه چنین رویدادهایی را مدیریت می کنند.

اگر احساس می کنید در زمینه هایی مانند مسکن، شغل یا تحصیل قربانی تبعیض شده اید، خانواده و دوستان شما نیز می توانند مفید باشند. اغلب، مردم چنین تجربیاتی را به آژانس ها یا سرپرستان گزارش نمی کنند. یکی از دلایل عدم گزارش دهی این است که مردم اغلب به خود شک دارند: آیا واقعاً مورد تبعیض قرار گرفتم یا بیش از حد حساس هستم؟ آیا اگر موضوع را پیش ببرم، قضاوت منفی می کنم؟ شبکه پشتیبانی شما می تواند یک بررسی واقعیت و یک تابلوی صدا ارائه دهد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ادعاهای شما معتبر هستند و ارزش پیگیری دارند یا خیر.

مشارکت کنید. نیازی نیست که حمایت از افراد خانواده یا حلقه دوستان شما باشد. شما می توانید با گروه ها و سازمان های همفکر، چه به صورت محلی و چه آنلاین، درگیر شوید. دانستن اینکه افراد دیگری هم هستند که تجربیاتی مشابه شما داشته اند، می تواند کمک کند. و ارتباط با آن افراد ممکن است به شما کمک کند تا دریابید که چگونه به موقعیت ها رسیدگی کنید و به تجربیات تبعیض به روش هایی که فکرش را نکرده اید پاسخ دهید.

به خودتان کمک کنید تا به وضوح فکر کنید. هدف تبعیض قرار گرفتن می تواند احساسات قوی بسیاری از جمله خشم، غم و خجالت را برانگیزد. چنین تجربیاتی اغلب باعث پاسخ فیزیولوژیکی نیز می شود. آنها می توانند فشار خون، ضربان قلب و دمای بدن شما را افزایش دهند.

 

سعی کنید قبل از واکنش با بدن خود ارتباط برقرار کنید. تنفس خود را آهسته کنید یا از سایر تمرینات تمدد اعصاب برای آرام کردن پاسخ استرس بدن خود استفاده کنید. سپس می توانید واضح تر در مورد اینکه چگونه می خواهید پاسخ دهید فکر کنید.

ساکن نشو وقتی تبعیض را تجربه کرده اید، صرفاً از بین بردن آن می تواند واقعاً سخت باشد. مردم اغلب در قسمت‌هایی از تبعیض گیر می‌کنند، تا حدی به این دلیل که مطمئن نیستند چگونه با این تجربیات رفتار کنند. ممکن است بخواهید صریح صحبت کنید یا شکایت کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، یا از واکنش متقابل می ترسید. بنابراین در عوض، در نهایت به نشخوار فکری می‌پردازید، یا بارها و بارها به آنچه باید می‌کردید فکر می‌کنید.

در لحظه‌ای آرام‌تر، صحبت درباره راه‌هایی که می‌توانید با تجارب مشابه در آینده کنار بیایید، ممکن است مفید باشد. سعی کنید برای اینکه دفعه بعد چگونه واکنش نشان دهید یا کارهایی که می توانید متفاوت انجام دهید، برنامه ای ارائه دهید. هنگامی که تصمیم گرفتید چگونه پاسخ دهید، سعی کنید در حالی که به روز خود ادامه می دهید، حادثه را پشت سر بگذارید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید. مقابله با تبعیض دشوار است و اغلب با علائم افسردگی همراه است. روانشناسان در کمک به افراد در مدیریت علائم استرس و افسردگی متخصص هستند و می توانند به شما در یافتن راه های سالم برای مقابله کمک کنند